Button OR | patent for ACM

Accessory by me designed and built as a prototype; It was invented to be able to realize in polyester and in all its variants, as well as with natural materials turned. It is a patent of 1992 ACM. It was developed mainly in two forms:

• the base is always the same, with a small rubber button.
• the counterpart, that is the ring that goes to get stuck is of two types, or a ring in zamak designed with a sporty design, or a simple eyelet large which always goes to to be the counterpart.

The ring Zama is designed for technical sportswear, it lends itself, by its shape, being an accessory rather obvious; otherwise the accessory with the eyelet is an accessory that is designed for a classic or casual clothing, in fact, with the right combination of materials is easy to imagine an elegant head.


Accessorio da me progettato e costruito come prototipo; è stato inventato per poterlo realizzare in poliestere e in tutte le sue varianti, nonché con dei materiali naturali torniti. È un brevetto del 1992 dell’ACM. È stato sviluppato principalmente su due forme:

  • la base è sempre la stessa, bottone con gommino.

  • la controparte, cioè l’anello che va ad incastrarsi è di due tipi, o un anellino in zama progettato con un design sportivo, oppure un semplice occhiello di grosse dimensioni che va sempre a fare da controparte.

L’anellino in zama è stato ideato per l’abbigliamento tecnico sportivo, infatti si presta, per la sua forma, ad essere un accessorio piuttosto evidente; diversamente l’accessorio con l’occhiello è un accessorio che è stato ideato per un abbigliamento classico o casual, infatti con la giusta combinazione di materiali è facilmente immaginabile su un capo elegante.